Ținutul Celălalt

În timp ce citesc despre cum s-au descoperit, la 16 mii de ani lumină de noi, urmele stranii ale unei supernove cu origini medievale (!), citesc și că va apărea una dintre cele mai splendide cărți ale toamnei și secolului. O spun bazându-mă în primul rând pe aceleași lucruri care m-au dus lângă lucrurile mele cele mai misterioase, care m-au salvat de la cele mai adânci și întunecate nebuloase pe care de obicei le confundăm cu viața reală, pe lucrurile care îmi țin mințile întregi și încă luminiscente (chiar dacă de mult infiltrate în toate straturile realității) într-un timp în care asta nu se vrea, nu se caută, nu se știe.

Este cartea a doi dintre prietenii mei cei mai adevărați, Ruxandra Cesereanu și Marius Conkan. Cu Ruxandra am vorbit îndeajuns încât să știu – știam dinainte – că știe ce vorbește, ce scrie și ce trăiește. Cu Marius am vorbit mai puțin, dar îmi permit o libertate (de a dormi pe o frunte, vorba „cuiva”) numindu-l astfel, pentru că am ghicit o umbră din pasiunile abisale care gravează luminos peșterile lumii. Poate voi reuși să scriu mai multe mai încolo.

Mă gândesc pentru ei și am încredere că va fi o carte răscolitoare, care va epata iar „les (faux) bourgeois” și va liniști protuberanțele nefericite ale lumii, care, în fine, se leagă de o serie de lucruri pe care le-am găsit și în altă parte. Dacă se va vorbi despre ea, se va vorbi pentru că e incendiară. Dacă se va tăcea  despre ea, se va tăcea pentru că e incendiară. Dacă nu va fi nici una, nici alta, va fi pentru că este incendiară. În zona previziunilor mele strict intime și care vor rămâne permanent așa, înțeleg despre ce este vorba. Dar pentru că vârsta acestei înțelegeri nu a venit încă pentru mine, pentru că fericirile și extazurile noastre, ca și golurile și pustiurile, ne preced uneori experiențele vitale, să lăsăm așa pentru acum.

6 comentarii

  1. o fi vreo legatura intre partea cealalta si tinutul celalalt?

  2. promit sa raspund in secret numai domnului echt, daca va dori; iar asta cat mai curand! cu greu m-am abtinut sa nu scriu una si alta chiar de pe acum. astept cartea (ceea ce pentru mine e nemaipomenit aproape, pentru ca toata viata mea de pana acum, nu am asteptat decat vreo trei carti… in fine, mai astept si altele 🙂 )

  3. gracias, describor, pentru generozitate si empatie!

    sa vedem daca va fi asa cum profetesti tu in ceea ce priveste cartea scrisa la 4 maini!

    domnul echt are dreptate – si eu m-am gandit la un moment dat daca e vreo legatura intre partea cealalta si tinutul celalalt! as spune, insa, ca sunt alternative!

  4. Cred ca da, cred ca e alternativ. Nu mai spun cum arata intital post-ul asta, ca divulg tot. 🙂

  5. just smart all the best

  6. maskirovka recently read Ținutul Celălalt and enjoyed it enough to click the ‘Like’ button. Congratulations!

    You might want to go see what they’re up to! Perhaps you will like their blog as much as they liked yours!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

